RSS

Πως γράφτηκε το άλμπουμ “Leftism” των Leftfield

11 Aug

Οι Leftfield είναι ενα βρετανικό ηλεκτρονικό συγκρότημα που δημιουργήθηκε το 1989 απο τον Neil Barnes και τον Paul Daley.

Θεωρώ πως το άλμπουμ τους “Leftism” είναι απο εκείνα που άφησαν το στίγμα τους στην electronica και χαρακτήρισαν την δεκαετία του ΄90 οπως την χαρακτήρισαν τα άλμπουμς των Massive Attack, των Prodigy και των Portishead.

Πάνω απο ολα, επαναπροσδιόρησε την χορευτική μουσική και έδειξε πως η θα μπορούσε να λειτουργήσει ακόμα και με ενα ολοκληρωμένο άλμπουμ, πέρα απο πρόσκαιρα χιτάκια.

Προτού κάνουν το “Leftism”, ο Daley είχε παίξει σε ενα πανκ συγκρότημα απο το Kent, τους Rivals με τους οποίους κυκλοφόρησε το single ‘Here Comes the Night’ και μετά αποχώρησε για να παίξει ως session μουσικός με τους Brand New Heavies και τους Primal Scream, (παίζει στο Dixie-Narco EP” των δεύτερων) πριν προσχωρήσει ως περκασιονίστας στο acid jazz συγκρότημα A Man Called Adam.

Την εποχή εκείνη ο Daley γνωρίστηκε με τον Neil Barnes, εναν μανιώδη συλλέκτη δίσκων που ξεκίνησε sta 15 του την συλλογή του με το “20th Century Boy” των T. Rex για να φτάσει εκείνη την εποχή να βρίσκεται σε ενα club του Λονδίνου οπου έπαιζαν και οι δύο bongos.

Ο Barnes ξεκίνησε ως DJ στο Wag Club και το 1986 έπαιξε στο Καρναβάλι του Notting Hill με το London School of Samba.

Το 1989, εμπνεόμενος απο τον Afrika Bambaataa, αποφάσισε να δοκιμάσει την τύχη του στην σύνθεση, πήρε ενα δάνειο και αγόρασε ενα sampler για να γράψει τα δύο πρώτα singles των Leftfield, το “Not Forgotten” του 1990 και το “More Than I Know” του 1991.

Εκει ηταν που ο Barnes ζήτησε απο τον Daley να κάνει το ρεμιξ του “More Than I Know”.

Το 1990 ο Daley κυκλοφόρησε το single “Barefoot In the Head” με τους A Man Called Adam και ο και ύστερα αποχώρησε για να αφοσιωθεί στους Leftfield μέχρι το 2002 που το σχήμα διαλύθηκε.

Ο Barnes είχε περάσει μια βραδιά στο σπίτι του John Lydon ακούγοντας reggae και τότε του ήρθε η ιδέα να τον πάρει μαζί του στο στούντιο και να τον βάλει να τραγουδήσει το “Open Up”, ενα τραγούδι για το κάψιμο του Χόλιγουντ, το οποίο μπορείτε να ακούσετε διασκευασμένο και σε συναυλίες των Public Image LTD.

O Lydon τραγουδούσε εξοργισμένος για το οτι Χόλυγουντ δεν προσέφερε ρόλους για να παίξει σε ταινίες, αλλά επειδή στους στίχους επαναλαμβάνεται το “Burn Hollywood Burn” όλοι πίστεψαν ότι ήταν μια έκκληση για επανάσταση. Μετά απο κάποιες δασικές πυρκαγιές στο Λος Άντζελες οι οποίες έφτασαν ακόμη και κοντά στο σπίτι του Lydon, το ραδιόφωνο σταμάτησε να παίζει το τραγούδι.

Το “Open Up” άρεσε πολύ στην τραγουδίστρια των Curve, Toni Halliday, της οποίας ήταν οπαδός ο Barnes, και οι Leftfield της έγραψαν ενα σκοτεινό punk τραγούδι το οποίο μετά ανακατασκεύασαν τελείως και το αποτέλεσμα ήταν το “Original”.

Εκείνη την εποχή, πολλοί άνθρωποι πίστευαν ότι η χορευτική μουσική ήταν αυτό το ψεύτικο πράγμα. Όταν το “Original” παίχτηκε απο την εκπομπή Round Table του Radio 1, πολλοί γκρίνιαξαν πως το τραγούδι ηταν ουσιαστικά μόνο δύο ακόρντα όλα και ολα, οπως και φυσικά ήταν… Το άλμπουμ ”Leftism” ομως είχε προοπτικές.

Συμμετείχαν ακόμα δύο reggae τραγουδιστές, ο Danny Red στο “Inspection” and Earl Sixteen στο “Release the Pressure“.

Ακόμα συμμετείχε ο Βρετανός συγγραφέας και ραδιοφωνικός παραγωγός Lemn Sissay στο “21st Century Poem“.

Οταν το άλμπουμ κυκλοφόρησε το 1995, βγήκε ακριβώς στη μέση του Britpop, με το οποίο ο Barnes και ο Daley δεν είχαν καμμία σχέση αλλά τόσο ο Noel Gallagher όσο και ο Damon Albarn τους πλησίασαν σε μια συναυλία των Leftfield και τους είπαν πόσο πολύ τους αρέσει…

Ο Lydon ακόμα δηλώνει πόσο αγαπάει τους στίχους του “Open Up”.

Στις συναυλίες ο ηχος τους ηταν πιο δυνατός απο αυτόν του Concorde και οταν έπαιξαν στο Brixton Academy, έπεσαν οι σωβάδες (δήλωσαν χαριτολογώντας πως ανακάλυψαν οτι ο ηχολήπτης τους ηταν λίγο κουφός…)

Στο “Leftism” δεν υπάρχει μόνο ενα μουσικό είδος. Γίνεται ενα πέρασμα απο tribal, trance, dub, house και ambient μουσική.

Ήταν ένα από τα πρώτα βρετανικά άλμπουμ που έφερε το club στο σαλόνι, μαζί με τις κυκλοφορίες των Chemical Brothers, Underworld και των Prodigy.

Εκείνη την χρονιά προτάθηκε για Βραβείο Mercury αλλά έχασε απο το “Dunny” των Portishead.

 
Leave a comment

Posted by on August 11, 2019 in Electronic

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

 
%d bloggers like this: