RSS

Daily Archives: April 22, 2024

Οι Bethnal και το άλμπουμ Crash Landing

Κάποια μέρα που ήμουν αρκετά νέος και έψαχνα για δίσκους σε ένα δισκοπωλείο έπεσα πάνω στο Crash Landing.

Το συγκρότημα λεγόταν Bethnal και ο δισκοπώλης με είδε που κοιτούσα το άλμπουμ.

Πήγα στο πικαπ που είχε και έβαλα να τον ακούσω να πάρω μια γεύση για τι πράγμα επρόκειτο.

Αυτό που άκουγα μου άρεσε. Το ομότιτλο τραγούδι μου θύμιζε λίγο το Rat Trap των Boomtown Rats.

Ήταν τέλη της δεκαετίας του ’70 ίσως αρχές του ’80 και οι συνθέσεις ήταν πιο πολύπλοκες από τα punk της εποχής (όπως και τα τραγούδια των Boomtown Rats).

Ακόμα, πέρα από τις επιθετικές κιθάρες, υπήρχαν πλήκτρα και ένα βιολί!!!

Και σε κάποια φάση, σε ένα τραγούδι, άκουσα τον τραγουδιστή να λέει στα Ελληνικά Mary eisai mikri, ela konta mou (Μαίρη είσαι μικρή, έλα κοντά μου).

Κοίταξα τον μαγαζάτορα, με κοίταξε κι αυτός «Κύπριοι της Αγγλίας» μου είπε…

Πράγματι, στο συγκρότημα έπαιζαν δύο Κύπριοι, ο τραγουδιστής, πληκτράς και βιολιστής George Csapo και ο κιθαρίστας Nick Michaels και το τραγούδι αν θυμάμαι καλά είναι το Summer Wine.

Πάντως επειδή, όπως έχω ξαναγράψει, μου άρεσαν οι Motors, o ήχος τους ήταν κάπου εκεί…

Το κουαρτέτο είχε δημιουργηθεί το 1972 και εντάχθηκε στα mod συγκροτήματα.

Ήταν Λονδρέζοι όπως δείχνει το όνομά τους (Bethnal Green είναι μια περιοχή στο East End του Λονδίνου).

Η βασική επιρροή τους ήταν οι Who και μάλιστα στο πρώτο τους άλμπουμ, που κυκλοφόρησαν το 1978 με τίτλο Dangerous Times, διασκευάζουν το Baba O’Reilly αλλά και το We’ve Gotta Get Out Of This Place των Animals.

Το δεύτερο άλμπουμ τους ήταν το Crash Landing που κρατούσα στα χέρια μου, κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά ( σε παραγωγή του Phil Chapman και του γαμπρού του Pete Townshend, Jon Astley) δεν έχει να κάνει στα δικά μου αυτιά με mod ύφος.

Το συγκρότημα ευχαριστεί στα credits και τον Pete Townshend.

Μετά από αυτόν τον δίσκο διαλύθηκαν.

ΟΜΩΣ, ίσως είναι το ότι άνοιγαν το 1977 την περιοδεία των Hawkwind, ίσως οι σχέσεις τους με τον Phil Chapman ο οποίος είχε δουλέψει στο άλμπουμ X In Search Of Space των Hawkwind και στο Captain Lockheed And The Starfighters του Robert Calvert, οι τρεις από τους τέσσερεις των Bethnal, έγιναν η μπάντα που είχε ο Calvert στο άλμπουμ Hype του 1981.

Ο Chapman (για να συμπληρωσω εδώ την εικόνα) είχε δουλέψει ως ηχολήπτης στο Warrior On The Edge Of Time των Hawkwind καθως και στην μίξη του Here Come The Warm Jets του Eno, στο άλμπουμ Handsome των Kilburn And The High-Roads (η πρώτη μπάντα του Ian Dury) και σε άλλους πολλους.

Το εξώφυλλο είναι της υπέροχης εταιρίας Hipgnosis.

Δυστυχώς, δεν υπάρχει ολόκληρο το άλμπουμ Crash Landing στο γιουτουμπ.

Υπάρχουν 2-3 τραγουδια τους καθώς και η ηχογράφηση μιας εμφάνισής τους στο BBC.

 
Leave a comment

Posted by on April 22, 2024 in Uncategorized